W dniu 10 października 2018 r. przeprowadzono kolejne zawody o Puchar Prezesa Oddziału Gdańsk SEP. Udział w nich wzięło sześć drużyn 3-osobowych ze szkół elektrycznych z województwa pomorskiego:
– Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Wejherowie,
– Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku,
– Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Chojnicach,
– Zespołu Szkół Technicznych im Ceynowy w Kartuzach,
– Zespołu Szkół Chłodniczych i Elektronicznych w Gdyni,
– Zespołu Szkół Energetycznych w Gdańsku.
Organizatorami turnieju było Stowarzyszenie Elektryków Polskich Oddział Gdańsk oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Tajnej Organizacji Wojskowej „Gryf Pomorski” w Chojnicach, w którym odbywał się konkurs. Dyrektor Szkoły w Chojnicach – Adam Krause – dokonał otwarcia zawodów, które składały się z trzech części:
– teoretycznej – pytania otwarte i zamknięte o różnej skali trudności,
– praktycznej – montaż i uruchomienie instalacji elektrycznej oraz wykonanie pomiarów,
– udzielenia pierwszej pomocy osobie poszkodowanej w wyniku porażenia prądem.
Poszczególne zadania:
– teoretyczne – opracował i oceniał Wiceprezes Andrzej Kuczyński oraz kol. Marek Rusin z SEP OG,
– praktyczne i z pierwszej pomocy – przygotowali członkowie Koła SEP nr 130 działającego przy ZSP nr 1 w Chojnicach, którego przewodniczącym jest tutejszy nauczyciel – Włodzimierz Dawid.
Część teoretyczną każdy uczestnik rozwiązywał indywidualnie, zaś o zwycięstwie drużynowym decydowały zdobyte przez dany zespół punkty we wszystkich konkurencjach.
Puchar Prezesa SEP Oddział Gdańsk w 2018 r. zdobyła drużyna ZSP nr 1 w Chojnicach. Kolejne miejsca zajęły zespoły z: Wejherowa, Słupska, Kartuz oraz ex aequo Gdańska i Gdyni. Nagrody dla uczestników ufundowało Stowarzyszenie Elektryków Polskich Oddział Gdańsk.
Tradycją turnieju jest to, że każdego roku odbywa się on w innej placówce. Dzięki temu każda szkoła może wykazać się nie tylko na polu wiedzy, ale i organizacji zawodów. Ponadto, w momencie gdy uczestnicy konkursu realizowali swoje zadania, ich opiekunowie mieli możliwość wymiany między sobą doświadczenia pedagogicznego m.in. związanego z prowadzeniem zajęć, jak również zapoznania się ze stanowiskami technicznymi – mechatronicznymi.